סיפורה של גלי והר הביטוח

תוכן עניינים

גלי היא ישראלית בשנות העשרים המאוחרות לחייה. היא גרה לבדה בדירת שני חדרים קטנה בתל אביב. גלי עובדת כפקידה בחברת הייטק קטנה ומרוויחה שכר לא גבוה. הוריה של גלי גרים בעיר אחרת והיא לא רוצה להטריח אותם יותר מידי, לכן היא מתמודדת לבד עם החיים בעיר הגדולה.

לאחרונה גלי לא הרגישה טוב. היא חשה עייפות מתמדת, חולשה ואף איבדה משקל. בתחילה היא חשבה שמדובר במחלה קלה שתעבור מעצמה, אבל ככל שהתסמינים נמשכו היא החליטה ללכת לרופאה.

הרופאה ביצעה בדיקות דם ובדיקה גופנית והפנתה את גלי לעשות צילומי חזה. כעבור כמה ימים התקבלו תוצאות הבדיקות והתברר כי לגלי יש גידול סרטני בריאה. המחלה אובחנה בשלב מוקדם יחסית, אך היה צורך בטיפול מיידי – כימותרפיה וקרינה.

גלי הייתה בהלם מהאבחנה. היא רווקה ללא ילדים ומשפחתה לא גרה בקרבתה. בנוסף, המחלה איימה על פרנסתה היחידה מעבודתה בחברת ההייטק.

גלי ידעה שהטיפולים יהיו יקרים מאוד וכרוכים בתשלומים חודשיים גבוהים של אלפי שקלים. היא חששה שלא תוכל לעמוד בהם בכוחות עצמה. גלי שקלה לפנות להוריה בבקשת עזרה כספית, אך ידעה שמצבם הכלכלי של הוריה אינו מזהיר. אביה פרש לגמלאות לאחרונה ואמה עדיין עובדת כמורה, אך הכנסתה מוגבלת.

למזלה, לפני מספר שנים עשתה גלי דבר חכם – היא רכשה פוליסת ביטוח מחלות קשות. זו פוליסה שמפצה את המבוטח במקרה של אבחנה של מחלה קשה, כגון סרטן, מחלת כליות, שבץ מוחי ועוד. גלי שילמה פרמיה חודשית קטנה של כ-150 ש"ח עבור הפוליסה.

גלי שכחה שעשתה ביטוח מחלות קשות כמה שנים קודם לכן. ביטוח מחלות קשות היא ביטוח המקנה פיצוי מידי למבוטח שאובחנה אצלו אחת מהמחלות הקשות המפורטות בפוליסה.

גלי רצתה לבדוק האם גם לה מגיע כסף והאם היא עשתה ביטוח שיכול להגן עלייה. היא החליטה לבדוק באתר הר הביטוח, שהוא אתר שמראה את הביטוחים הקיימים שלנו ולא חברת ביטוח.

גלי מצאה באתר הר הביטוח את פרטי הפוליסה של ביטוח המחלות הקשות שלה בחברת ביטוח מסוימת. התברר שמצבה אינו תקין ויש צורך בטיפול דחוף. ללא ביטוח המחלות הקשות, גלי הייתה נאלצת לשלם בעצמה את הטיפול שהיה הרסני כלכלית עבורה.

גלי תבעה את חברת הביטוח שבה עשתה את ביטוח המחלות הקשות והחברה שילמה לה סכום חד פעמי של 300,000 שקל.

כעבור שבועיים גלי קיבלה מכתב מחברת הביטוח שאישר את תשלום הפיצוי הכספי על סך 300,000 ש"ח! גלי הייתה מאושרת. הסכום הגדול הזה איפשר לה לממן את הטיפולים היקרים מבלי להיקלע לחובות או לבקש עזרה כספית מהוריה.

גלי מיהרה להזמין תור לאונקולוג כדי להתחיל בטיפולים. היא ידעה שהדרך תהיה ארוכה וקשה, אך הרגישה הקלה רבה שיש לה את המשאבים הכספיים לממן את הטיפול המיטבי. גלי חשבה על כמה חכם ואחראי היה מצידה לעשות את ביטוח המחלות הקשות. אילו לא עשתה זאת, מצבה היה עלול להיות קשה בהרבה.

במהלך הטיפולים, שארכו כשנה, גלי המשיכה לקבל את משכורתה מחברת ההייטק כרגיל. היא נעדרה מהעבודה לסירוגין בימים שעברה טיפולים, אך בכללות הצליחה לשמור על שגרת עבודה ופרנסה. המעסיק שלה התייחס אליה בהבנה ואפשר לה גמישות בהתאם למצבה הרפואי.

כעבור שנה, בסיום הטיפולים, גלי קיבלה בשורה משמחת מהרופאים – הגידול הסרטני נעלם לחלוטין. היא הייתה מאושרת לחזור לחיים רגילים, בריאים ומלאי משמעות.

גלי חשבה שוב על אותו יום שבו מצאה את פוליסת ביטוח המחלות הקשות הישנה בין הניירת שלה. אילו לא עשתה זאת, כל השנה האחרונה הייתה מתנהלת באופן שונה לחלוטין ומלחיצה הרבה יותר מבחינה כלכלית.

גלי הבינה כמה חשוב לתכנן מראש לקראת מצבים קשים ובלתי צפויים. היא החליטה לספר את סיפורה לחבריה ולעודד אותם לחשוב על ביטוחים מתאימים למצבם.

במהלך הטיפולים, שארכו כשנה, גלי המשיכה לקבל את משכורתה מחברת ההייטק כרגיל. היא נעדרה מהעבודה לסירוגין בימים שעברה טיפולים, אך בכללות הצליחה לשמור על שגרת עבודה ופרנסה.

לקראת סוף הטיפולים, מצבה של גלי השתפר מאוד. הרופאים היו אופטימיים שהגידול נעלם. גלי חשה הקלה רבה והתחילה לחשוב על העתיד.

היא החליטה שרצונה הוא לנצל את החיים ולממש חלומות שהשהתה עד כה. גלי פרשה מעבודתה בחברת ההייטק ויצאה לטיול ארוך בדרום אמריקה. היא בילתה חודשים אחדים מטיילת בין ארגנטינה לפרו וחוותה חוויות מעצבות ומרגשות.

כשחזרה לישראל, החליטה גלי לפתוח עסק קטן משלה כדי לעסוק במשהו יצירתי שאוהבת. היא פתחה סטודיו לקרמיקה והתמסרה ליצירת כלי חרס אותם מכרה בשוקי אמנים מקומיים.

גלי מצאה משמעות רבה בעיסוק החדש שלה. היא הרגישה סיפוק עמוק מהיכולת לפרנס את עצמה בעבודה שהיא אוהבת ולא צריכה לתת את המיטב שלה לאף אחד אחר. גלי חשה שלאחר המאבק עם המחלה, היא זוכה סוף סוף לחיות את חייה בדרך שבחרה.

גלי ידעה שביטוח המחלות הקשות שעשתה הציל למעשה את חייה. הכסף שקיבלה מחברת הביטוח אפשר לה לעבור את הטיפולים היקרים והמצילי חיים ללא דאגה כלכלית.

בלעדי הביטוח, גלי כלל לא הייתה יכולה לממן את הטיפולים החיוניים וכנראה מצבה היה מחמיר עד כדי סכנת חיים. היא ידעה שהביטוח הציל אותה ממצב רפואי וכלכלי נואש.

גלי חשה הכרת תודה עמוקה לעצמה הצעירה שקנתה את הביטוח לפני שנים. אותה החלטה קטנה אפשרה לה היום לחזור לבריאות ולחיים מלאים.

גלי נשבעה לעצמה להעריך כל יום ולנצל כל רגע, כי הבינה כמה החיים יקרים ושבריריים. ביטוח מחלות קשות הציל לה את החיים, והיא לא תבזבז אותם שוב.

 

נתונים הכלולים במסמך זה צפויים להשתנות. מסמך זה אינו מהווה ייעוץ, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה או חיסכון בכל מוצר, ואינו יכול להוות תחליף לייעוץ אישי המותאם לנתוניו, צרכיו ומטרותיו של כל אדם. האמור במסמך זה אינו מהווה ייעוץ מס מכל סוג שהוא.
*אין באמור תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי או התחייבות להשגת תשואה או דירוג דומה.
האמור לעיל וכל המידע המופיע הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות/פנסיוני ו/או ייעוץ מס ו/או תחליף לייעוץ/שיווק כאמור על ידי בעל רישיון המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. פוליסות ביטוח כפופות לחיתום הנקבע על ידי חברת הביטוח, התנאים המלאים והקובעים הם התנאים שמופיעים בפוליסות הביטוח עצמם ומופיעים באתרי חברות הביטוח השונות אין באמור הבטחה להשגת תשואה כלשהי.
* הסיפור אינו סיפור אמיתי אין קשר למציאות יכול להיות צירוף מקרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top